fredag 27 september 2013

cashflow

Kom just på att jag inte berättat den stora planen :) att få "cashflow" är inte målet....
 att få pengar är bara verktyget för att gå vidare.



Teamet som jag varit med längst och som är de som hjälper till med karatbars heter "Prosperity by Faith"
och deras plan är ju att när man har pengar så ska de (pengarna alltså)  jobba för att föröka sig.

Pengar ska röra sig och inte ligga stilla..... man ska investera och tex köpa ädla metaller och fastigheter, de försöker också lära ut hur man handlar på börsen ( vilket jag fortfarande inte är bra på ) .... i USA kan man också köpa en hela liv försäkring som man får använda hur man vill men det funkar inte i Sverige så jag kan inte bli min egen bank.

Så första steget är alltså att skapa cashflow så man har några pengar att investera :)
andra steget är att förvärva ädla metaller.... så naturligtvis jublade vi alla när vi fann Karatbars för det blir liksom att slå 2 flugor i en smäll.
Både cashflow och skaffa sig guld i samma företag :) fantastiskt!

Det var bara en liten post igen men jag fick lov att skriva upp det när jag kom på min miss....
hejhej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar