fredag 13 september 2013

Get rich quick - myt eller verklighet

För några år sen gick jag in i den berömda "väggen" och av den tiden minns jag inte mycket Men när jag kom sakta tillbaka till livet ville jag absolut inte tillbaka till det normala rutinerna.... jobba- äta- jobba - äta- sova..... nej jag hade bestämt mig för att bli rik och få jobba hemifrån eller från nån sandstrand nånstans.

Så naturligtvis föll jag offer för alla dessa "get-rich-quick" sidorna online :) de vet ju hur dumma desperata människor kan vara.... man tror det man vill tro.
Jag ville tro att för inga pengar kunde jag trycka på en knapp och plötsligt skulle pengar stömma in på mitt konto.

Sen vaknade jag.

Det kostar att tjäna pengar... det kostar mycket om man ska bli rik fort och mindre om man har tid på sig..... men det kostar, både pengar och tid!

Så frågan är bara : hur gärna vill du jobba hemifrån?

Jag ville sluta mitt jobb så innerligt att jag spenderade all min lediga tid att uppfylla den önkan... nämligen online sökande efter det som skulle fungera.
Har man en dröm så gör man det som krävs!

Mitt mantra var hela tiden: Jag kan göra det de flesta inte vill i ett par år för att sen leva som de flesta inte kan för resten av mitt liv!

Nu har jag möjlighet att dela med mig av erfarenheter så de som är intresserade inte behöver göra samma misstag utan kan gå rakt på gobitarna, å det känns fint :)

om man tror man kan eller om man tror man inte kan spelar ingen roll... man har rätt vilket som!
delar en status från charles

Statusuppdatering
Av Charles Scoville
When you believe you can't. It feels pointless to try. Your enemies want you to give up.. they want you to believe you can't.

When you believe you can, you seek every possibility to prove yourself right. Your enemies will try to prove you wrong. Keeping your belief alive can be extremely difficult. Sometimes this dedicated effort to find or create a way to do what you believe you can do can take a long time. In that space of time, many will tell you that you can't do it. This is when your belief in yourself is tested. This is when your desire to reach your goal is tested. You are tested with trials, turmoil, haters, doubters, attackers, and all manner of negativity towards you... which will simply test to see how much you really want to do what you are setting out to do. Is it worth it? Is the reason why you're going after the goal strong enough? When your drive to win becomes stronger than the forces in your life causing you to fail, you'll push through and reach your goal. Keep moving ... never give up !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar