söndag 22 september 2013

Jobba via internet

God morgon :)
Det som är målet för mig är ju att kunna tjäna pengar oberoende av var i världen jag är.
Jag vill ofta resa till Turkiet tex. och det kan jag ju göra hur ofta som helst om min inkomst inte är beroende av att jag finns på en viss plats.

Min profilbild är en solnedgång i Alanya och jag har den där för att påminna mig själv om varför jag vill spendera tid på att visa världen de inkomstmöjligheterna jag arbetar med.

En gång i tiden startade jag ett företag offline.... en klädbutik som hette Cazandra :)
Det var inte ett dugg lättare.... man tror ju först att alla man känner kommer att handla där, men så fungerar det inte.
Det var kämpigt.... och jag fick aldrig ledigt, alltså verkligen ALDRIG!

I den lilla kommunen jag kommer ifrån har alla företag det svårt, invånarna är inte så stora lokalpatrioter så de handlar på hemmaplan de beställer via internet eller åker till nåt stort köpcenter i grannkommunen.

Så efter 3 år stängdes Cazandra för gott.

Att få möjlighet att vara sin egen chef och rå om sin egen tid innefattar inte att ha en fysisk butik (om man nu inte har anställda som tillbringar sin tid där förståss).
Att istället göra saker online i internationella företag betyder ju att man har hela världen som potentiella kunder eller partners. Då kan jag sitta framför datorn och prata med folk oberoende av var jag är :)

Rockefeller sa så här:
“I would rather earn 1% off a 100 people's efforts than 100% of my own efforts.”
och det är så nätverksmarknadsföring fungerar.... företag gillar när du rekommenderar dem till en vän så de betalar dig provision på allt din vän genererar i vinst för dem. Här blir folk galna och skriker pyramidspel :) men jag förstår verkligen inte varför..... om din vän kommit in i din fysiska butik och gillat dina varor skulle du ge bort dem då? 
nej jag tror du hade tagit betalt av din vän och din butik hade fått ett tillskott i kassan varav du själv kommer att gynnas. 

Det som är så bra med den här typen av affärer är ju att din vän också kan göra samma sak och få betalt utan att du drabbas.... du blir istället glad för att han/hon får egna kunder..... hade du haft en fysisk butik hade det känts som en käftsmäll om din vän öppnat en likadan butik och konkurerat med dig.

Nu måste jag packa för jag ska till Turkiet idag :)
ska komma ihåg kameran och visa lite bilder...ha det bäst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar