fredag 27 september 2013

trafik är ett måste för att få besökare

Webb trafik måste du ha till din sida eller länk för att kunna få någon som är intresserad av ditt erbjudande.

Men du vill inte ha vilken trafik somhelst, du vill ha specifika besökare såna som verkligen är intresserade av samma saker som du. 

Just som i verkliga livet är det lättare att hitta intressenter om du går till rätt ställen.
Vill du sälja hundmat så är det ju lättare att sälja om du är på en kennel eller att du träffar folk på en hundrastplats eller var nu hundägare håller till....
Samma sak online, du måste hitta de ställen som folk i ditt intresseområde håller till.

Det finns platser för allt :) tex forum är jättebra
för mig som marknadsför inkomstmöjligheter finns många men mest på engelska, vilket inte stör mig så mycket då jag ser min biz som global.
Vad du än är intresserad av så kommer du att hitta ett forum....

Moneymakergroup är ett exempel på ett forum där det diskuterar olika inkomst möjligheter och där får man ha en länk till sin egen sida i sin signatur, så varje gång jag kommenterar i forumet ser alla länken under min kommentar och tycker de att jag sagt nåt vettigt så blir de nyfikna och klickar på min länk för att se vad jag håller på med.

Det är precis den sortens besökare jag vill ha :) de som vill skapa sig en inkomst från sin dator.

Det var en kort liten bloggpost men jag har inte tid med mer för jag ska ut i värmen nu..... 

ha det görgött, kram / lena

p.s.
bananer växer uppåner :) det hade jag ingen aning om.....



1000länkar.com - gratis länkkatalog


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar