onsdag 25 september 2013

Vikten av att ha ett mål - en vision

Att bygga sig en inkomst online tar lite tid och många försöker en liten stund men lägger av alldeles för tidigt.
Det är förståeligt eftersom det i början går väldigt trögt.

För att hålla sig motiverad att fortsätta måste man ha klart för sig vad det är man vill uppnå.
Jag vill ha möjligheten att resa och vara var jag vill i världen närsomhelst och det är ju omöjligt om jag inte skapar mig en inkomst som kommer oavsett vad jag gör eller var jag är.
Den visionen är drivkraften för mig.

Om jag inte gör något för att komma till mitt mål så vet jag ju med säkerhet hur livet kommer att se ut:
Jag kommer att jobba för pengar och förhoppningsvis få pension när jag blir 67 år och sen om pensionen tillåter får jag resa.
Det scenariot låter inte så lockande för mig......

Om man gör det man alltid har gjort kommer man att få det man alltid har fått.... det krävs att man gör nåt annorlunda för att livet ska ta en annan väg....

Törs man göra tvärtom, vågar man riskera nåt för att vinna nåt?
Ja det vågar man när man vill nånting tillräckligt mycket :)

Jag är just nu i Turkiet och när man sitter på stranden och känner hur fantastiskt skönt det är och att jag önskar mig detta livet hela tiden..... så JA då är det värt att våga!


stranden i solnedgång - min drivkraft:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar