lördag 18 oktober 2014

skillnaden mellan MLM och pyramidspel

Fortfarande är det många som inte förstår skillnaden mellan MLM och pyramidspel.
Så jag tänkte göra en liten kort förklaring som är bra att ha med sig i bakhuvudet när du blir presenterad ett koncept med uppbyggnadsstruktur av en pyramid.

En pyramid i sig själv är det inget fel på det är en stark struktur som många företag använder sig av.
Det är produkten du ska tänka på.
Om du betalar för en produkt som för dig är värd pengarna du betalar och genast när du har betalat så är produkten din så finns inget skumt med det.

Om du måste betala och inte genast får en produkt som motsvarar värdet du betalar utan du måste vänta på att andra människor betalar innan du får något DÅ kan det börja bli tvivelaktigt.

Det ska vara så att även om du aldrig får provision så ska du iallafall ha fått varan när du betalt.

Jag köper aktier och guld varje månad och i samma ögonblick jag har betalt så är det registrerat i mitt namn och jag kan göra vad jag vill med det.... och om någon omkring mig blir intresserad av att göra samma sak som mig så ger företagen mig en provision för att jag gett dem en ny kund. Det är inget konstigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar