onsdag 18 september 2013

att få inkomst online i det perfekta företaget

Idag fick jag ett mail....

Efter att ha gått på många nitar i mina försök att tjäna pengar online drog jag upp några regler för mig själv att följa:
* det måste finnas en produkt som är eftertraktad.
* jag måste själv gilla produkten.
* någon jag litar på gör redan detta och har redan tjänat på det.
* företaget presenterar en ansvarigs namn och kontaktuppgifter.
* jag eller någon jag litar på har talat med ägaren eller ansvarig person på företaget.

Detta för att inte råka ut för bluffmakare och för att minimera förluster.

Men det är inte alltid tillräckligt, 100% säker kan man aldrig bli.....

En gång stötte jag på det perfekta företaget med den perfekta planen, produkten 
och vinstdelnings procenten.
En vän till mig hade också vid flera tillfällen talat med ägaren och litade fullkomligt på denne.
Plus att min vän tjänat tusentals dollar och var fullkomligt nöjd och full av tillförsikt.

Men som du säkert förstår hände något efter vägen som gjorde att företaget stängde till min och tusentals andras besvikelse.... vi hade satsat hårt i detta och hela vår förtjänst försvann....

Men alla som ger sig in i leken får leken tåla... och så är det.... men idag fick jag ett mail :)

Alla som inte hann gå i vinst innan företaget stängde ska få sina pengar tillbaka!!.... det är fantastiskt för de har ingen skyldighet att betala tillbaka pengar.... man har köpt en tjänst/ produkt och har inte lämnat tillbaka den..... pengarna är förverkade men ändå känner företaget sig ansvariga... så även om det uppenbarligen inte var det perfekta företaget så känner jag att det är just den integriteten man vill se hos de företag man marknadsför.

De flesta som är nya hoppar på allt som låter fantastiskt.... och glömmer bort att kolla upp företaget.
De finns så många som är bra på att marknadsföra men inte så bra på att hålla sig till sanningen, så gör allt för att hitta pålitlig information innan du ger dig in i nåt..... 

Man måste våga för att vinna ... men med urskillning ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar